Si vives en EEUU o Latinomérica

compra aquí

Busca todo lo que quieras en Invertirenbolsa.info
con este buscador personalizado de Google
:

Búsqueda personalizada

Libro La Economía funcionará cuando TÚ la entiendas de Gregorio Hernández Jiménez (invertirenbolsa.info)

Si vives en EEUU o Latinomérica

compra aquí
Busca todo lo que quieras en Invertirenbolsa.info con este buscador personalizado de Google:
Búsqueda personalizada

Anuncio

Colapsar
No hay anuncio todavía.

Mineras de oro al alza

Colapsar
X

• Filtrar
  • Tiempo
  • Mostrar
Limpiar Todo
nuevos mensajes

• Mineras de oro al alza

Consulta aquí qué empresas tienen los inversores en sus carteras en las estadísticas de Invertirenbolsa.info

Llevan meses subiendo la mayoría de mineras de oro, debido principalmente al alza que está experimentando el metal precioso desde principios de año, ya sabemos que el oro está en máximos de los últimos 18 meses.
    Expongo algunas que he visto interesantes y tengo en cartera.

Argonaut Gold, ya tienen bpa por acción en este trimestre, es canadiense, un 120% de revalorización en los últimos 6 meses

African Gold, canadiense, proyecto Kobada en breve. Un 100% de revalorizacion en los últimos 6 meses

https://it.finance.yahoo.com/q/bc?s=AGG.V&t=6m

Birimian Gold, australiana, también van a tomar litio y grafito.

https://it.finance.yahoo.com/q/bc?s=...=on&z=l&q=l&c=

Tahoe, del Nyse,
    https://it.finance.yahoo.com/q/bc?s=TAHO&t=6m

Originalmente publicado por jerez1 Ver Mensaje
    Llevan meses subiendo la mayoría de mineras de oro, debido principalmente al alza que está experimentando el metal precioso desde principios de año, ya sabemos que el oro está en máximos de los últimos 18 meses.
    Expongo algunas que he visto interesantes y tengo en cartera.

Argonaut Gold, ya tienen bpa por acción en este trimestre, es canadiense, un 120% de revalorización en los últimos 6 meses

African Gold, canadiense, proyecto Kobada en breve. Un 100% de revalorizacion en los últimos 6 meses

https://it.finance.yahoo.com/q/bc?s=AGG.V&t=6m

Birimian Gold, australiana, también van a tomar litio y grafito.

https://it.finance.yahoo.com/q/bc?s=...=on&z=l&q=l&c=

Tahoe, del Nyse,
    https://it.finance.yahoo.com/q/bc?s=TAHO&t=6m

Incorporación a mi cartera de otra minera de oro y plata, muy alcista, Pan American Silver. Las anteriores las sigo manteniendo en cartera con buenas rentabilidades

https://es.finance.yahoo.com/q?s=PAAS&ql=0

Comentario

Incorporación a mi cartera de otra minera de oro y plata, muy alcista, Pan American Silver. Las anteriores las sigo manteniendo en cartera con buenas rentabilidades

https://es.finance.yahoo.com/q?s=PAAS&ql=0

Siguen muy fuertes la mayoría de mineras de oro. Yo sigo a African Gold, Victoria Gold, ARGONAUT Gold , Birimian Gold y Pan American Silver, todas muy alcistas.
      Las revalorizaciones de Argonaut, Victoria y Birimian están siendo espectaculares. Destacar que Birimian Gold, tiene muy buenas expectativas futuras aunque sea un chicharro. Están explorando también litio en Mali y acaba de salir una noticia positiva de alto grado , creo que seguirá revalorizándose a lo bestia. Pongo noticia

http://www.proactiveinvestors.com.au...ect-69762.html

Comentario

Siguen muy fuertes la mayoría de mineras de oro. Yo sigo a African Gold, Victoria Gold, ARGONAUT Gold , Birimian Gold y Pan American Silver, todas muy alcistas.
        Las revalorizaciones de Argonaut, Victoria y Birimian están siendo espectaculares. Destacar que Birimian Gold, tiene muy buenas expectativas futuras aunque sea un chicharro. Están explorando también litio en Mali y acaba de salir una noticia positiva de alto grado , creo que seguirá revalorizándose a lo bestia. Pongo noticia

http://www.proactiveinvestors.com.au...ect-69762.html

African Gold Group, Inc. Announces the Completion of the Sale of Non-Core Ghanaian Assets for US$1,200,000

Marketwire Follow 

July 12, 2016 3:15pm Comments

TORONTO, ONTARIO--(Marketwired - July 12, 2016) - African Gold Group, Inc. (TSX VENTURE:AGG) ("AGG" or the "Company") is pleased to announce that it has completed the sale of AGG Ghana Limited ("AGG Ghana", a wholly owned subsidiary of AGG Inc. ) for total proceeds of US$1.2 million.

In addition, the Company is also pleased to announce the results of the Annual and Special Meeting of Shareholders, held on June 28, 2016.

Sale of AGG Ghana Limited

The Company issued a press release on January 06, 2016, whereby AGG Inc. announced it had entered into a Purchase and Sale Agreement with Star Goldfields Limited (SGF), a private Ghanaian company, to acquire a 100% interest in AGG Ghana Limited, a wholly owned subsidiary of AGG Inc., in consideration of US$1,200,000. The Company is pleased to report that it has completed the sale transaction.

Total proceeds from the sale of AGG Ghana amount to US$1,200,000. The Company previously reported it received a deposit of US$200,000 and it is pleased to report that it is in receipt of the balance of consideration for the transaction in the amount of US$1,000,000.

The sale of AGG Ghana Limited achieves the Company's stated aim of monetizing inherent value from its non-core assets and provides non-dilutive funding to continue to advance the development of the Kobada Gold Project in Mali.

Results of the Company's Annual and Special Meeting of Shareholders

AGG is also pleased to announce that the Company's shareholders have approved all matters voted on at the Company's Annual and Special Meeting of Shareholders held on June 28, 2016 being:

1. The election of management's proposed slate of directors of the Company;

2. The reappointment of BDO Dunwoody LLP, as the auditors of the Company to
        hold such office until the close of the next annual meeting of
        shareholders; and

3. The approval of the Company's stock option plan, reserving for grant,
        options to acquire up to a maximum of 10% of the issued and outstanding
        shares of the Company calculated at the time of each stock option grant.

More specific details of the matters approved at the meeting are set forth in a management information circular of the Company dated May 16, 2016 and posted on the System for Electronic Data Analysis and Retrieval (SEDAR) at www.sedar.com.

On Behalf of the Board of Directors:

Declan Franzmann, President and CEO

About African Gold Group

African Gold Group is a Canadian exploration and development company with its focus on West Africa. African Gold Group is focused on the development of the Kobada Gold Project in Mali, a low capital and operating cost gold project with potential to produce more than 50,000 ounces of gold per annum. For more information regarding African Gold Group visit our website at www.africangoldgroup.com.

Neither the TSX Venture Exchange nor its Regulation Services Provider (as that term is defined in the policies of the TSX Venture Exchange) accepts responsibility for the adequacy or accuracy of this release.

Forward-Looking Statements

This press release includes certain "Forward-Looking Statements." All statements, other than statements of historical fact included herein, including without limitation, statements regarding future plans and objectives of African Gold Group; and statements regarding the ability to develop and achieve production at Kobada are forward-looking statements that involve various risks and uncertainties.

There can be no assurance that such statements will prove to be accurate and actual results and future events could differ materially from those anticipated in such statements. Important factors that could cause actual results to differ materially from African Gold Group's expectations have been disclosed under the heading "Risk Factors" and elsewhere in African Gold Group's documents filed from time-to-time with the TSX Venture Exchange and other regulatory authorities. African Gold Group disclaims any intention or obligation to update or revise any forward looking statements whether resulting from new information, future events or otherwise, except as required by applicable law.

FOR FURTHER INFORMATION PLEASE CONTACT:
        African Gold Group, Inc.
        Declan Franzmann
        Chief Executive Officer
        +61 438 758 960
        declan@mail.africangoldgroup.com
        www.africangoldgroup.com

Comentario

Mis dos chicharros van de lujo, ya tenemos a African gold en 10 centavos partiendo de 3c hace meses, Birimian ha subido un 8% y mantiene muy buen aspecto técnico. Ya tienen explotaciones también de litio con alto grado, así que a mantener.
          Archivos Adjuntos

Comentario

Mis dos chicharros van de lujo, ya tenemos a African gold en 10 centavos partiendo de 3c hace meses, Birimian ha subido un 8% y mantiene muy buen aspecto técnico. Ya tienen explotaciones también de litio con alto grado, así que a mantener.
            Vendí African a 11c compradas a 7c.
            Victoria Gold y African gold, tambien vendidas con plusvalias del 30%.
            Ahora he entrado en el mayor productor de oro, Barrick Gold, ha publicado resultados trimestrales y le ha gustado al mercado.

Comentario

Vendí African a 11c compradas a 7c.
              Victoria Gold y African gold, tambien vendidas con plusvalias del 30%.
              Ahora he entrado en el mayor productor de oro, Barrick Gold, ha publicado resultados trimestrales y le ha gustado al mercado.
              Birimian también las vendí, compradas a 0,21 y vendidas a 0,39.

Comentario

Birimian también las vendí, compradas a 0,21 y vendidas a 0,39.
                Empieza nuevo rally del oro
                http://es.investing.com/commodities/gold

Y Barrick Gold marca un 2% en premarket, veremos si puede acercarse a los máximos del año.

Comentario

Buenas subidas para las mineras de oro. Barrick subió casi un 5% y hoy nuevo tirón del oro. Se anticipan subidas antes de abrir el mercado.

Comentario

Buenas subidas para las mineras de oro. Barrick subió casi un 5% y hoy nuevo tirón del oro. Se anticipan subidas antes de abrir el mercado.
                    Ante las incertidumbres políticas en EEUU, el oro es buen refugio, empiezan las mineras con leves subidas de nuevo

https://www.google.com/finance?q=NYS...nmJNKQUuveosAK

Comentario

Hola jerez.

Creo que con el oro ahora debes estar atento a qué pasa con los tipos de interés. Si empiezan a subir en diciembre en EEUU, como parece, y los intereses de los bonos y demás suben, como ha pasado en los últimos días, estate atento a las señales de techo que puedan aparecer en el precio del oro, y en los de las cotizaciones de estas empresas.

Saludos.

Gestionar dinero es algo que absolutamente todo el mundo, sin excepción, va a tener que hacer a lo largo de su vida. No solamente es imposible vivir sin gestionar dinero, sino que la forma en que se gestione es una de las cosas que más determinan la vida de una persona, para bien o para mal, en todos los sentidos. Libros publicados:

"Conoce la Bolsa y deja de tenerle miedo (Todo el mundo puede aprender a invertir en Bolsa)" (Nota: Este libro es la "Guía para principiantes")
                      "Educación financiera partiendo de cero (Aprenda a gestionar su dinero para transformar su vida)"
                      "Cómo invertir en Bolsa a largo plazo partiendo de cero (Consiga la jubilación que se merece)"
                      "Más cosas sobre la Bolsa (Aprende más para invertir mejor)"
                      "Análisis técnico y velas japonesas para inversores de medio y largo plazo partiendo de cero (Es mucho más fácil de lo que crees)"
                      "Opciones y futuros partiendo de cero (También es mucho más fácil de lo que crees)"
                      "Pensiones públicas: La esclavitud de nuestra época (Así empobrecen a la población para controlarla y manipularla)"
                      "¡Haz que el dinero sea tu amigo! (Te acompañará toda la vida)"
                      Novela: "Proyecto Sal (¿Podrás cambiar el Mundo?)"
                      "La Economía funcionará cuando TÚ la entiendas (Se trata de TU vida, de verdad)"
                      "Novela: Tú a la UCO y yo a la UDEF (Firmes ante el Poder)"

Gregorio Hernández Jiménez en Facebook
                      Gregorio Hernández Jiménez en Instagram
                      Gregorio Hernández Jiménez en Youtube

Bájate aquí la aplicación Android de Invertirenbolsa.info

Bájate aquí la aplicación Apple de Invertirenbolsa.info

Comentario

Originalmente publicado por Invertirenbolsa Ver Mensaje
                        Hola jerez.

Creo que con el oro ahora debes estar atento a qué pasa con los tipos de interés. Si empiezan a subir en diciembre en EEUU, como parece, y los intereses de los bonos y demás suben, como ha pasado en los últimos días, estate atento a las señales de techo que puedan aparecer en el precio del oro, y en los de las cotizaciones de estas empresas.

Saludos.

Si, lo sé. Entré hace un par de meses pero dió la casualidad que se acabó el fuerte rally que llevaba y ahora parece que ya empieza a descontar la futura subida de tipos. Sin embargo, George Soros acaba de entrar de nuevo en Barrick Gold.
                        Las acciones de mineras de oro son demasiado volátiles, dependen fuertemente de la cotización del metal, aunque habría que tener en cuenta otros factores como el crecimiento en tecnología que tambien influye en el precio y demanda del oro.
                        Si veo que no hay nuevo rally, ya me pensaré si mantener o vender en pérdidas, aunque no me gusta y no soy partidario de vender en pérdidas. Podría mantenerlas años siempre y cuando tengo poca participación.
                        saludos

Comentario

Yo he vendido varias mineras de oro con buenas rentabilidades en pocos meses. Ahora conservo a Barrick Gold y Northern Star Resources. No quiero exponerme a más porque no veo claro que el oro siga al alza.
                          Ahora el litio es el que dá de nuevo tirón. Atentos a Galaxy Resources y Albemarle, son de las mejores de mi cartera.
                          saludos

Comentario

La subida de tipos pueden bajar el precio del oro pero la inflación debería de subirlo.
                            Veremos.

Comentario

Mejor el litio , Cobre , zinc y grafito, compañero Graham. En estos metales no hay tantas incertidumbres, hay crecimiento desde 2015 y nada indica que a medio plazo se frene la demanda.
                              Dale caña a Galaxy, Albemale, Lithium Australia y Metalicity. Entrar y esperar unos meses o un año.

Por cierto, ahora estoy con otro gran libro. "Acciones ordinarias y beneficios extraordinarios", de Phillips Fisher. No lo has leido? Por ahora, muy bueno.
                              saludos

Comentario

Uno de los libros básicos en mi opinión amigo jerez. Échale un ojo después al Pequeño Libro que Genera Riqueza, te va a gustar.
                                Le daré una vuelta a las commodities, no se si le gustarían mucho a P. Fisher.

Comentario

Originalmente publicado por Graham Ver Mensaje
                                  Uno de los libros básicos en mi opinión amigo jerez. Échale un ojo después al Pequeño Libro que Genera Riqueza, te va a gustar.
                                  Le daré una vuelta a las commodities, no se si le gustarían mucho a P. Fisher.
                                  Es lo que te he comentado otras veces, aprovechar el momento, no para tenerlas años y años. Mejor tener una combinación diversificada de distintas empresas con distintas proyecciones y distintos plazos de inversión.
                                  Lo mejor de leer y estudiar a los mejores inversores del mundo es tomar puntos de cada uno y adaptarlos a la experiencia y aprendizaje de cada uno.
                                  El Cobalto también tira y tiene muchas aplicaciones, a ver si veo una de las mejores mineras para este metal. Tengo tantas empresas en mi libreta que ahora ya no recuerdo cuales eran de cobalto.
                                  SALUDOS

Comentario

Hola,

Os he mirado Barrick Gold. Está en lo que podría ser una bandera de continuación, para volver a subir cuando termine de formarla:

Barrick Gold semanal.jpg

Una buena zona de compra sería el suelo de ese canal bajista, si hace alguna figura de vuelta ahí.

Jerez, creo que con tu estrategia deberías usar stop de pérdidas. Los stops no siempre tienen que ser muy ajustados, pueden ser algo más amplios. Pero con muchas de las empresas que sigues, a mí me parecen necesarios.

Saludos.

Gestionar dinero es algo que absolutamente todo el mundo, sin excepción, va a tener que hacer a lo largo de su vida. No solamente es imposible vivir sin gestionar dinero, sino que la forma en que se gestione es una de las cosas que más determinan la vida de una persona, para bien o para mal, en todos los sentidos. Libros publicados:

"Conoce la Bolsa y deja de tenerle miedo (Todo el mundo puede aprender a invertir en Bolsa)" (Nota: Este libro es la "Guía para principiantes")
                                    "Educación financiera partiendo de cero (Aprenda a gestionar su dinero para transformar su vida)"
                                    "Cómo invertir en Bolsa a largo plazo partiendo de cero (Consiga la jubilación que se merece)"
                                    "Más cosas sobre la Bolsa (Aprende más para invertir mejor)"
                                    "Análisis técnico y velas japonesas para inversores de medio y largo plazo partiendo de cero (Es mucho más fácil de lo que crees)"
                                    "Opciones y futuros partiendo de cero (También es mucho más fácil de lo que crees)"
                                    "Pensiones públicas: La esclavitud de nuestra época (Así empobrecen a la población para controlarla y manipularla)"
                                    "¡Haz que el dinero sea tu amigo! (Te acompañará toda la vida)"
                                    Novela: "Proyecto Sal (¿Podrás cambiar el Mundo?)"
                                    "La Economía funcionará cuando TÚ la entiendas (Se trata de TU vida, de verdad)"
                                    "Novela: Tú a la UCO y yo a la UDEF (Firmes ante el Poder)"

Gregorio Hernández Jiménez en Facebook
                                    Gregorio Hernández Jiménez en Instagram
                                    Gregorio Hernández Jiménez en Youtube

Bájate aquí la aplicación Android de Invertirenbolsa.info

Bájate aquí la aplicación Apple de Invertirenbolsa.info

Comentario

Está muy alcista y con gran proyecto
                                      Pure Gold Mining Inc. (PGM.V)

https://puregoldmining.ca/our-projec...-red-lake-mine

Comentario

Libros de Gregorio Hernández Jiménez (invertirenbolsa.info)
                                        Volvemos al oro, Pure Gold tiene una explotación espectacular

Pure Gold Mining Raises $12.3 Million From the Exercise of Share Purchase Warrants

Fully Funded to Production at Canada’s Next Gold Mine while Aggressively Advancing Exploration

Email Print Friendly Share
                                        May 26, 2020 06:30 ET | Source: Pure Gold Mining Inc

VANCOUVER, British Columbia, May 26, 2020 (GLOBE NEWSWIRE) -- Pure Gold Mining Inc. (TSX-V: PGM, LSE: PUR) (“PureGold” or the “Company”) is pleased to announce that the Company has raised $12.3 million from the exercise of 14,465,000 share purchase warrants with a strike price of $0.85 (the “Warrants”), representing 100% of the Warrants that otherwise would have expired May 24, 2020.

On closing of the recently announced private placement, PureGold will have approximately $101 million in cash, along with $US35M available in an undrawn credit facility.

With approximately $150 million available in funding, and $86 million remaining on capital expenditure to complete our mine construction, the Company is in a uniquely solid financial position to be able to concurrently fund an aggressive exploration program. Commencing June 3rd this program will include underground drilling focused on the expansion of mineral resources in areas targeted for early production, as well as expansion of new high-grade discoveries at surface and at depth across our 47km2 property. This drilling will enable us to accelerate our resource growth plan, without impacting our capital budget for final mine completion and first gold pour.

“The past week has bolstered our balance sheet and added depth to our shareholder base. I’d like to thank our long-term shareholders, including AngloGold Ashanti for maintaining their shareholdings in Pure Gold (at ~15%) through the exercise of Warrants. And I’d also like to thank Eric Sprott for his increased support (~12%) and for recognizing not only the value of our near term gold production, but also the explosive value creation that comes from ongoing discoveries and resource growth in one of the highest grade mines in the world.” says Darin Labrenz, President and CEO. “Our mine has all the attributes of a company maker – location, grade, size, and transformative growth potential. The opportunity for value creation is tremendous, with near term cash flow delivered in a rising gold market, and a strong organic growth platform to build out our vision of a long-life growth company. Having only scratched the surface across our 7+ kilometre long high grade gold system, we are taking measures to expedite our growth plan. New funds will be earmarked for aggressive exploration work that will fast track discovery and resource development in a phased approach to realizing the true potential of our scalable PureGold mine.”

About Pure Gold Mining Inc.

The PureGold Red Lake Mine is Canada’s next gold mine. Fully funded, the project is on track to deliver near term gold production into a rising Canadian gold price environment, with first production scheduled for late 2020. The orebody is situated within a seven-kilometre-long gold system that is wide open for expansion at depth and along strike, and multiple discoveries by the Company suggest potential opportunities for near-term growth.

Additional information about the Company and its activities may be found on the Company’s website at www.puregoldmining.ca and under the Company’s profile at www.sedar.com.

ON BEHALF OF THE BOARD
                                        "Darin Labrenz"
                                        Darin Labrenz, President & CEO

Investor inquiries:
                                        Adam Buchanan, Manager, Investor Relations
                                        Tel: 604-646-8000
                                        info@puregoldmining.ca

Neither TSX Venture Exchange nor its Regulation Services Provider (as that term is defined in policies of the TSX Venture Exchange) accepts responsibility for the adequacy or accuracy of this release.

All statements in this press release, other than statements of historical fact, are "forward-looking information" with respect to PureGold within the meaning of applicable securities laws, including, but not limited to statements with respect to those that address proposed timing of development plans for the PureGold Red Lake Mine (RL Mine Project), timing of expected production, timing of exploration activities, expected capital costs, expected development schedule, potential for advancing the timing for higher grade ore, potential for additional resources and expansion of known deposits and the focus of the Company in the coming months . Forward-looking information is often, but not always, identified by the use of words such as "seek", "anticipate", "plan", "continue", "planned", "expect", "project", "predict", "potential", "targeting", "intends", "believe", "potential", and similar expressions, or describes a "goal", or variation of such words and phrases or state that certain actions, events or results "may", "should", "could", "would", "might" or "will" be taken, occur or be achieved. Forward-looking information is not a guarantee of future performance and is based upon a number of estimates and assumptions of management at the date the statements are made including, among others, assumptions about future prices of gold and other metal prices, currency exchange rates and interest rates, favourable operating conditions, political stability, obtaining governmental approvals and financing on time, obtaining renewals for existing licences and permits and obtaining required licences and permits, labour stability, stability in market conditions, availability of equipment, accuracy of any mineral resources, successful resolution of disputes and anticipated costs and expenditures. Many assumptions are based on factors and events that are not within the control of PureGold and there is no assurance they will prove to be correct.

Such forward-looking information, involves known and unknown risks, which may cause the actual results to be materially different from any future results expressed or implied by such forward-looking information, including, risks related to the interpretation of results at the RL Mine Project; changes in project parameters as plans continue to be refined; current economic conditions; future prices of commodities; possible variations in grade or recovery rates; the costs and timing of the development of new deposits; failure of equipment or processes to operate as anticipated; the failure of contracted parties to perform; the timing and success of exploration activities generally; delays in permitting; possible claims against the Company; the timing of future economic studies; labour disputes and other risks of the mining industry; delays in obtaining governmental approvals, financing or in the completion of exploration as well as those factors discussed in the Annual Information Form of the Company dated March 26, 2020 in the section entitled "Risk Factors", under PureGold’s SEDAR profile at www.sedar.com.

Although PureGold has attempted to identify important factors that could cause actual actions, events or results to differ materially from those described in forward-looking information, there may be other factors that cause actions, events or results not to be as anticipated, estimated or intended. There can be no assurance that such information will prove to be accurate as actual results and future events could differ materially from those anticipated in such statements. PureGold disclaims any intention or obligation to update or revise any forward-looking information, whether as a result of new information, future events or otherwise unless required by law.

Related Articles

More articles issued by Pure Gold Mining Inc

Comentario

Trabajando...
                                        X